woensdag 27 februari 2013

Voorrang van rechts

De voorrangsregel van rechts hebben we al een tijdje geleden bekeken... Maar eindelijk liet het weer het toe om deze regel ook eens te bekijken op straat! 

We toverden onze klas om in een groot kruispunt met zebrapaden. Er waren voetgangers, fietsers en automobilisten. Wie heeft er voorrang? 






Genoeg geoefend in de klas, tijd om dit eens te bekijken in de buurt! En jawel, het kruispunt vlak voor onze school is hiervoor ideaal! 

Wat betekent dit bord?

Welke auto heeft voorrang?

 Denk eraan:
  1. Ik vertraag.
  2. Ik kijk links, voor en rechts.
  3. Er komt iemand van rechts: ik laat hem voorgaan.
  4. Er komt iemand van links: hij moet mij altijd laten voorgaan. Ik kijk goed uit of hij stopt. Als hij niet stopt is het veiliger om je voorrang af te staan.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten